12. února 2019

MATKA DESIGNERKOU - DESIGNERKA MATKOU

Postavila sněhuláka. "Ani, kam zmizel ten sněhulák?" "Rozdupala jsem ho."  "Proč?"  "Neobživl." :-)
Každoročně se k Tomovi do školy přihlásí skupina krásek s vytříbeným vkusem, které unavené mateřstvím podlehnou iluzi, že být designerkou je povolání snů a že by se touto profesí konečně realizovaly. Naprosto tyto pocity chápu. Za prvé je to úžasná profese a za druhé jsem po ní toužila od vždycky. Ale proč to sem píšu?

Na FB a insta vypadá všechno růžově. Asi tak taky působím. A přitom mám někdy sto chutí napsat na FB:
Jím jídlo, co se nedá fotit, jsem tak nevyspaná, že kdybych dala selfie, padl by celý fejsbuk a jsem matka naprd.
Snažit se být dobrá matka a designerka taky znamená, že:

- Kreslím výkresy do Libně. Přepočítávám jak navigace, pak se to na stavbě celé překope.

- Vysvětluju krácení zlomků, jsem machr na totální zjednodušení principu matematických operací. Jenže je 8 večer.

- Pošlu náhled interiéru a do pár minut mám odpověď, že chybí barový pult do L a lavice s polstrovanou opěrkou.

- Zapomněla jsem nachystat baleriny na Anitčin klavírní koncert. Vyčetla mi to.

- Slibuju tapetu do Zlína a furt to dře. Už musí do tisku.

- Nepovedla se stěrka na Barandově.

- V lednici není nic k jídlu. Nakoupím. Není nic k jídlu. Vyčetla mi to.

- Klienti, dokonce i vlastní bratr mi říkají, co není hezké a jak to udělat jinak. A ty roky na výtvarných školách jsem byla jako proč? Někdy se mi chce říct narovinu: Dyť si platíte odborníka, tak já vám řeknu, která baterie je hezká a která je hnusná. Kadeřníkovi taky nedržíte ruce s nůžkama.

- Druhá vrstva stěrky se nepovedla.

- Nakreslím skicy na veletrh pro Monču a skicy na ideu nóbl restaurace. Chci aby to mělo drive i nápad. Bojím se jestli nejsem mimo.

- Zkouším z vlastivědy. Mám pocit, že se to ve škole blbě učí a otevřu mapu a jedu do hloubky. Vyčetla mi to.

- Vstala jsem v 6 a stojím u natažení třetí vrstvy stěrky. Vypadá to zatím dobře.

- V Brně si elektrikář tajně půjčil kazeťák od klienta z kuchyně a totálně ho zaprášil. Navíc prokutal panel z pokojíku do ložnice. Klient volal. Vyčetl mi to.

- Třetí vrstva stěrky na Barandově je taky hnusná, udělal se tam flek, od "mlíka". Tak teď jsem v tom trestu i já.

- Má same jedničky. Zpívala solo na koncertě školy. ( protože se to jediná naučila) Ostatní rodiče to vyčítají učitelce a děti jí. Anitce je to líto. Neumím jí pomoct.

- Maluju nové vzory na tapety. Doma je binec.

- Slíbila jsem výlet na Petřín a místo toho jsem lítala kolem tapet a čtvrté vrstvy stěrky na Barandově.  Už ani nevyčítá.

- Zaplatila jsem všechny tisky tapet a mám na účtě 1011Kč.

- V lednici není nic k jídlu.

- Čtvrtá vrstva stěrky je hnusná.

- Mám pocit, že je jí lépe u babičky než se mnou.

- Nazlobila jsem Paju.

A stejně je to povolání snů. :-)
M.
Tady je krásná stěrka. Udělala nádhernou atmosféru. Měsíc místo Petřína. Focení místo neděle.

Variace na návrhářskou profesi. 

Nastajlovali jsme a vypadli. Taky jsme mu nenastavovali foťák... Respekt. :-)


1 komentář:

  1. Milá Mari, teším sa sem na každý príspevok, nachádzam tu kúzlo, výtvarno, špičkovú až laboratorne dotiahnutú prácu.
    Ste s dcérou kúzelné a mimoriadne bytosti, preto aj tie starosti alebo ťažkosti:)
    Alena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu.