12. září 2018

POKOJÍKY POD HORAMA




Zajíci na tapetách jedou. Hezky se s nimi pracuje. Tuhle jsem slyšela názor, že modrá v interiéru je špatně. No, to jsou ty zaručené rady! Modrá je fajn pro holky i kluky, má obrouvskou šálu odstínů a navíc, coby studená barva má tendenci ustupovat do pozadí.  Čili opticky může zvětšit prostor. V krásných odstínech modré Paja připravila nádhernou koláž map, oblak, hor a zajíců letců. Moc hezky se vyjímá v malých pokojíčcích a dá se s ní pracovat tak, že část plochy zdí vymalujete barevnými trojúhelníky - horami a zbytek vytapetujete.

Já jsem ji šupla do tří pokojíků. Dva z nich jsou pod Tatrami. Pro malinkou slečnu a jejího bráchu předškoláka. Třetí, český budou obývat budoucí prvňačky, dvojčátka. Pokoje mají společný znak, nic moc tvar, jsou úzké a dlouhé, navíc docela malé. Trochu jsem si s proporcemi pokojů hrála. No, mrkněte.
A nechápete proč do všech pokojů rvu stejné židle? Protože je krásná, lehká, omyvatelná, v krásných barvách a fantasticky se na ní pracuje. Pro zančku Vitra ji v roce 2011 navrhla dvojice designerů Edward Barber a Jay Osgerby. Umořňuje dvě polohy "zhoupnutí". Vedle klasické pozice se dá židle převážit na přední hranu, kde zůstane stát. Podle výzkumu jedné z nejprestižnějších technických univerzit, ETH v Zurichu, je poloha při sezení na přední hraně židle maximálně prospěšná pro zdraví - díky náklonu si narovnáte páteř, čímž se vám zlepší krevní oběh v trupu a lépe se okysličuje mozek. 
Moje školačka ji do první třídy dostala také. 
Já zastávám názor, že většina rostoucích židlí jsou těžké a hnusné. A kancelářské židle patří do kanceláří a ne do bytů. ( i kdyby na nich Kovy natočil video s desiti miliony lajky!)
Mari.
Rozměry pokoje pro dvojčátka nedovolily umístit dvě klasické postele, ani částečně se překrývající. Dostali patrovku s konstrukcí domku. Kombinace růžového stropu, modré stěny a bílého nábytku rozhodně není nahodilá. 



pokojíček v RD pod Tatrami má kromě zajíců přelítající obří hory ještě jeden velý trend. Uhádnete?

pokoj je pro spaní jednoho kluka a návštěvy nebo jednoho kluka a rodiče nebo pro jednoho kluka a jeho malé sestry.





v úzkém pokojíku jsem opticky upravovala proporce, jak jen jsem mohla.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu.