30. ledna 2020

TANČÍCÍ DŮM & BOŘEK ŠÍPEK & MATRIX





Docela se nosí o kdečem říkat, že je to výzva. 
NO. 
Vyvážit komerční zakázku a artové prostředí fakticky výzva je. Jenže taky příležitost ochomítat se kolem přípravy velké retrospektivní výstavy Bořka Šípka.  Navíc počmárat galerii Tančícího domu mě lákalo. 
Tak jsem se nechala vyzvat. 
Jak se to stalo? 

Hlavní partner výstavy, firma Lizart, uspořádal akci pro architekty a designery. Koupili děsně drahou tiskovou mašinu od HP a rozhodli se prezentovat její možnosti tisku na spoustu materiálů. HP, tedy Ondra, který ji zastupoval, si mě vybral za kurátorku. Měla jsem za úkol nejprve připravit tapety jako pozadí pro artefakty Bořka Šípka. V druhé fázi navrhnout a zrealizovat interiér vyskládáný z věcí, které vznikly rozličnými metodami tisku. Zatěžkávací zkouškou prošla Lizart alias Matrix na jedničku. Extrémně krátká doba ( 8 dní ) na realizaci nás donutila tisknout prototypy. A protože už jsem si své s tiskem tapet užila, měla jsem docela bobky. Na instalaci jsme měli fantastických 12 hodin. Přes noc. Chtělo to chladnou hlavu, důsledný návrh a nebát se skupině zručných chlapáků rozdávat úkoly. Byli senzační. Tapety, polepy,  potahy, stínítka, podlahy, potisky zrcadel, kachliček, dřeva, korku, magnetů, linolea a voštiny. Mezi námi, ta voština má velký potenciál. Navrhla jsem dlouhatánský voštinový bar, který unesl neuvěřitelné věci. 
Všechno probíhalo mezi vázami s astronomickými cenovkami.
Milým hostem byla Pavlína Blahotová, šefredaktorka Nových proměn bydlení. Dodala akci noblesu a úroveň. Díky! 
A užitečný kontakt na závěr.  Až budete potřebovat potisknout voštinu, tapetu, cokoli, volejte MATRIX! :-)
Mari





















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu.