30. listopadu 2019

UŽ VYŠLA KUCHAŘKA


ŠKOLA VAŘENÍ, kuchař a lektor vaření Martin Černohorský, grafika Pavla Piknerová, ilustrace já

Ráno mě vzbudil telefonát kuchaře Martina Černohorského: "Tak vám vezu ty knížky!"
No, nebylo to ráno, ale 10:23 dopoledne, a já jsem se soukala do riflí se zalepenýma očima. Po dvou měsících, kdy práce a vůbec všechno kolem nabralo děsivou rychlost jsem spala jako dudek.
Celé ty dva měsíce jsem si přepisovala do diáře: NAPSAT NA BLOG O WABI-SABI. Na tento něžný trendy styl stále myslím, postupně ho propašovávám do návrhů. Místo wabi-sabi sem nasoukám celou tu divočinu posledních dní.
Dneska dojmy z kuchařky:
-Jmenuje se ŠKOLA VAŘENÍ. A vydal ji Albatros, respektive jeho XYZ.

- Docela tlustá.
- Krásná.
- Na krásném papíře, krásný tisk.
- Vypadá luxusně.
- Fantastická grafika. Grafiku dělala Pavla Piknerová. Se ví, že je šikovná. Ale teď se Piknerka fakt vyprsila. :-)
- Obsahuje spoustu receptů, video-receptů, fotografií, foto-návodů a techniky vaření. I praktické informace.
- Je to knížka, kterou by jste koupili sobě nebo dceři, aby se naučila vařit.
- Ke každé kapitole je jako úvodník moje ilustrace.
Neumím být neosobní. Do všeho, co dělám, musím dát spoustu emocí. A tak se stalo, že na titulce je husa? Proč? Tak ta dcera se vám vdá a bude mu denně vařit a smažit, aby byl šťastnej a miloval ju. HUSA!
Zatímco bude servírovat hlavní chod, nevšimne si, že hlavním chodem se stala ona. A nasmaží palačinky, a on nebude mít náladu. A v těstovinách se jí ztratí jako v Toskánské krajině. Tak si začne péct pro radost a hýčkat si ty dobroty jako kytky. A tak různě. Ale dopadne to dobře, nebojte. On skončí pod bylinkami... :-)
Krásný den.
Mari.
















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu.