11. ledna 2016

NÁPAD...


Cukrárna jako omalovánky. Barevné je tu jen zboží. Zábavnou cukrárnu navrhla australská Red Design Group. Prodejna se jmenuje Candy Room, najdete ji v Melbourne. zdroj

Silný koncept v interiéru u mne okamžitě zaboduje. Většinou kromě obdivu trochu žárlím na ten nápad. V návrzích vždy hledám dobrou jednotící myšlenku. Když chybí, interiér nemá výraz. V minulém článku byla například konceptem bílá. A vlastně to bohatě stačilo. 


Cukrárna, vlastně Gelaterie od italského designera Carla Carossia je úplně sladká k nakousnutí a přitom svěží. Táhlo by mě to do ní a stejně rychle moji dcerku.  zdroj















V bytech se vyplatí nápady šetřit a nepřepálit to. Já sama se cítím dobře v jemnějším prostoru. Stačí mi vypíchnout atmosféru, zajímavou barevnost nebo jeden nosný tvar. Kdo sem občas zajde, určitě zaregistroval kresbu, vzor z porcelánu po babičce, kaligrafii, zajímavou barevnost ...
Dětské pokoje nápad potřebují. Dětičky jsou chytré a okamžitě přečtou příběh svého nového pokojíčku.
A kde se skutečně vařit z vody nedá? V nebytových prostorách. To je záběr na moji hlavu...
Při práci a okukování místních i zahraničních realizací se ke mě vloudilo několik úžasných nápadů, o které se musím podělit. Nejde přehlédnout, že jsou téměř všechny zas a znova v základu bílé...
Fajn den.
M.

Café Atlas, jedna z úžasných brněnských realizací architekta Martina Hrdiny. Kavárna získala název díky velkému množství produktů, které si zaznamenávají v "gastronomickém herbáři". Interiéru dominuje 13 metrů široká tapeta ze stovek ilustrací z historických cestopisů a atlasů. zdroj


Café Morgal není potřeba představovat a brňáci jej mají ve velké oblibě. Myslím, že nejenom kvůli kuchyni. Konceptem interiéru od architekta Hrdiny je "nové baroko". Zejména kvůli umístění v prostoru bývalého kostela. No prosím, jak umí být interpretace baroka v současnosti vkusná. zdroj



Cafe Logomo, zajímavý interiér navržený Tobiasem Rehbergerem ve spolupráci se značkou Artek  v Turku ve Finsku. Optickou iluzi tvoří černé čáry na bílém pozadí. Vybíhají z podlahy na nábytek, okna a zpět. Trochu to tahá oči, ne? Ale nápad nosný... zdroj


Nejvíc extravagantní je ale restaurace Hueso v Mexiku. Konceptem je Darwin. Zdi restaurace jsou pokryty více než 10.000 odlitků kostí, bedýnek, nádobí a to vše spolu s trubkami, trámy a zdí přetřeno na bílo. Autorem je Ignacio Caden a více najdete zde.  Mě podrž! Jíst bych tu nemohla, ale musela jsem zveřejnit. Protože nápad strukturovat zeď předměty přetřenými na jednu barvu ukládám do složky inspirace... víc najdete třeba i zde




7 komentářů:

  1. Waw, nádhera .... spoustu těchto míst vidím poprvé ... jdu "googlit" a omrknout to z blízka ....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
  2. Marki,díky za komentář. Snad budou inspirace tvůj šálek kávy...
    M.

    OdpovědětVymazat
  3. já jsem znovu otevřela a znovu se zahleděla do ,,citrónové cukrárny" jak ji nazvaly moje děti :-). Krása....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, pojmenování citronová cukrárna je trefné. Vystihuje přesně, jak je interiér svěží a jasně-"ostře" prezentuje to hlavní: osvěžení v podobě zmrzliny. Je tam mnoho zajímavých nápadů. Přiznávám se bez mučení, že se v některém z návrhů nechám lehce inspirovat. Teď jsem si asi ušila na sebe kritiku, že hodlám něco kopírovat. Ale nepůjde o kopii...
      Díky za komentář.
      M.

      Vymazat
  4. Opravdu lakava mista k posezeni u kavy. Mam rada takova originalni mista, jen vic takovych... Diky. Marcela

    OdpovědětVymazat
  5. Tak někdy v Brně na kafi, ne?
    M.

    OdpovědětVymazat
  6. Za me tedy trochu z ruky:-(, bohuzel. Urcite by to bylo fajn. V Brne jsem byla 2x v zivote:-D. M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu.